1.2-1.4 8v fojtószelep kiszerelés-tisztítás

Subcy, csütörtök 01 március 2012 - 20:55:04


1.4 8v fojtószelep kiszerelés-tisztítás 

Ma jó volt az idő, mondom megnézem az utólagosan fillérekért (és nem aranyárban mért eredeti sz_r Fiatos) vett kartergázcsővem hogyan muzsikál, amióta felraktam: nincs-e összeroppanva és így elszennyeződve, mint a gyári, ami sokunknak ugye típushiba volt.

Ha már leszedtem az egész légyszűrőhűázat, akkor már mondom megtisztítom a MAP szenzorokat is és ha már ott vagyok, akkor magát a fojtószelep-et is. Punto II 16v-n tök egyszerű volt leszedni magát a fojtószelepet kompletten és szépen megpucolni asztal felett, de ahogy néztem a Grandén azért sok a bilincs, cső, konzolok rajta... sosem szedtem le emiatt. De ahogy jobban megnéztem, az egész konzol, meg csőhalmaz az egy tök független egység a fojtószelepháztól, így semmit nem kell lehúzni, kipattintani, bilicsenekt szétoldani stb. (Nincs annál idegesítőbb ha ilyenkor törik vmi...)

  Szóval:

- aksisaru gyorscsati lehúz 1-2 órára (negatív)

- 10-es dugókulcsal a fent két jól látható csavar kicsavar, kartercső lehúz és komplett légszűrőház levesz (hátul van egy kis vékony vákumcső, arra figyeljünk ki és beszerelésnél! Nincs bilincs, csak le kell húzni)

- ekkor már a két MAP szenzor simán hozzáférhető (sárga pöcök kihúz, majd lehet billenteni a fekete csatikat amik fogják és le lehet húzni a csatlakozót). Az egyik lesz csak dzsuvás, azt ahogy múltkor írtuk féktisztítóval szépen le lehet mosni. Én a házát is kimostam, féktisztítós fültisztítóval). A másik szenzot nem lesz dzsuvás, ott tiszta levegő mehet (Evo-n a kettő helyett egy ilyen szenzort láttam).

- Magát a fojtószelepet csak 4 csavar fogja fentről. A konzolokat is ezek a csavarok rögzítik. Huh, asszem T30-asok. Már nem emlékszem pontosan. Szval fentről 4 csavar kicsavar és persze előtte a fojtószelep motor csati szintén lehúz uúgy mint a többinél biztosítós ez is.

- ha megvan kicsit meg kell mozgatni, mert le lesz tapadva. Hátrafelé gyönyörűen kibellethető a komplett egység és szépen megtisztítható asztal felett ronggyal. Féktisztító is jó, vagy olyan amit én használtam az is, lsd kép.

- Fanatikusok a fojtószelep motort is szétszedhetik és újrazsírozhatják, de én ezt kihagytam Majd 200.000 km után ráér )) -->> http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=105865607&t=9128494

- Magát a fojtószelep éleit is injektortisztítós fültisztítval csináltam, belül a házat injektortisztítós ronggyal.

Hogy mennyire volt koszos? Láttam már koszos fojtószelepet skoda Fabiánál, na az koszos volt.
Ez nem, igazából a művelet nem is volt annyira indokolt, de azért volt ilyen gyantás lerakódás belül is a házban.  
A beszerelés a kiszereléssel ellentétes sorrendben történik
Rajtam fel új kartercsövet is, igaz a régi is bőven használható még. Lerakódás nem volt benne szinte semmi, csak a szélein volt látható h ebben gőzön vándorolnak elégetésre. Szóval jó a gyári méregdrága helyett az autósboltban kapható méteres olaj és hőálló cső...  

Összerakás után próbakör és sztem picit jobban ugrik a vas Lehet csak bebeszélem nemtom, de rosszabb biztosan nem lett










ez a tartalom innen van Grande Punto Fan Klub .... Szervíz Segédletek, Okosságok. Az Index Topik Honlapja!
( http://www.grandepuntofan.hu/e107_plugins/content/content.php?content.49 )